Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.
Publicerad
Nu har webbtjänsten för att jämföra service och resultat i kommunens verksamheter nyligen uppdaterats med flera färska nyckeltal från året 2016. Till exempel kan fliken Kommunens Kvalitet i Korthet visa nya siffror för bland annat hur långa väntetider vissa verksamheter har eller vad saker och ting kostar. Nyckeltalen jämförs både med Hyltes föregående års resultat, med medelvärdet i Sverige och med andra närliggande kommuner.
– Det är glädjande att återigen se att omsorgstagarna på våra äldreboende är väldigt nöjda med sin tillvaro på boendena. Vi ser också att eleverna i årskurs 5 och årskurs 8 har en bättre syn på skolan och undervisningen jämfört med tidigare, säger Oscar Åström, organisationsutvecklare i Hylte kommun.
Webbtjänsten lanserades i september 2016 och innebär att invånare, besökare och andra intresserade på egen hand kan jämföra Hylte kommuns service och resultat med andra kommuner. Förutom området Kommunens Kvalitet i Korthet är verksamhetsområdena grundskola, äldreboende och hemtjänst representerade i tjänsten. Detta är ett hjälpmedel för att på ett enkelt och visuellt sätt få koll på vilken service man som invånare får för sina skattepengar.